القائمة الرئيسية

الصفحات

قصة مؤثرة نهايتي على ايدك ياخميس

 قصة مؤثرة نهايتي على ايدك ياخميس

نهايتي على ايدك

 معلمة.. كان عندها تلميذ غبي ودايما تقول له.والله ياخميس!!  نهايتي هتكون على ايدك ياخميس!!!  وموتى هيكون على أيدك ياخميس!!! وفي يوم جت والدة خميس المدرسة عشان تسأل عن مستوى ابنها خميس. فقالت لها معلمته.. الأستاذه الهام..إنها ما شفتش أغبي من خميس طول سنين عملها في التعليم، وإن حالته ميئوس منها، ونصحتها إنها تاخد إبنها من المدرسة وتعلمه صنعه تفيده في المستقبل. وبعد ما أستمعت الأم لكلام مدرسة ابنها  لم تيأس من حالة إبنها.. وقررت إنها تسيب القرية  وتتابع دراسة إبنها في مدرسة تانيه.  ومرت السنين.

 

 وتشاء الأقدار.. إن الأستاذه إلهام تدخل المستشفى عشان عندها مشكلة في القلب. والأطباء قرروا إنها لازم تعمل عملية قلب مفتوح..  ومفيش حد يقدر يعمل العملية دي غير دكتور واحد بس.. وهو عايش في المدينه.. . لسه جاي من أوروبا بعد ما كمل دراسته هناك وتخصص في جراحة القلب.. وبالفعل قامت الأستاذه إلهام بمتابعة حالتها مع الدكتور الجديد اللي عمل لها العملية.. وتمت بنجاح.
   
 

 

وبعد ما فاقت من التخدير.. لقت الدكتور بيبتسم لها.. فشاورت له بإيديها وكأنها بتحاول تقول له حاجه.. ونظرت له نظره غريبة.  والدكتور بيظن إنها بتحاول إنها تشكره  لكنها كررت الإشارة بإيديها مره تانيه.  وحاول الدكتور إنه يفهم هي عايزه ايه.. لكن بدون جدوى، وفجأة فارقت إلهام الحياة.. وسط ذهول الطبيب الشاب. 

 

وفجأة بيلتفت الدكتور وراه..  لقي خميس عامل النظافه الغبي.. وهو بيشيل فيشة الكهربا بتاعت جهاز الإنعاش 😱 عشان يحط فيشة المكنسه الكهربائية.  #وهنا... تحققت نبوءة الأستاذة إلهام  إن موتها هيكون على إيد خميس  طبعا كنتوا فاكرين الدكتور هو خميس

تعليقات

التنقل السريع